کارت پی وی سی pvc

مرکز تخصصی کارت پی وی سی pvc

کارت پی وی سی pvc

مرکز تخصصی کارت پی وی سی pvc

آشنایی با چاپ دیجیتال


آشنایی با چاپ دیجیتال



چاپ دیجیتال 


چاپ دیجیتال یکی از روش ‌های تبدیل تصاویر دیجیتال به محصولات چاپی می باشد . چاپ دیجیتال شامل چاپ حرفه ای با تیراژهای پایین از طریق نشر رومیزی و سایر منابع دیجیتال می باشد که توسط چاپگرهای لارج فرمت و یا چاپگرهای لیزری و جوهرافشان حرفه ای صورت می گیرد. در این نوع چاپ امکان تغییر تصاویر و اطلاعات متغیر مانند نام و شماره شناسه ممکن می باشد.





هزینه ی چاپ دیجیتال


هزینه ی چاپ دیجیتال کارت پی وی سی نسبت روشهای سنتی نظیر چاپ افست کارت پی وی سی بالاتر است. اما با صرفه جویی در هزینه های دیگری که در تهیه ی پلیت های چاپ صورت می گیرد، این هزینه ی گزاف برای تیراژهای پایین جبران می ‌شود. 


تفاوت چاپ دیجیتال با چاپ های دیگر


چاپ دیجیتال در مقایسه با دیگر روش های چاپ نظیر چاپ افست و یا لتر پرس دارای تفاوت هایی می باشد که در ذیل به برخی از این تفاوت ها اشاره شده است.

  • فرایند چاپ دیجیتال بنا بر حذف مراحلی از قبیل لیتوگرافی که قبل از چاپ صورت می گیرد کوتاه تر است.
  • در چاپ دیجیتال هزینه ی چاپ به تعداد نسخه‌ های چاپی بستگی ندارد و هزینه ی هر برگ چاپ شده دارای مقدار ثابتی است.
  • در چاپ دیجیتال میزان کمتری مواد باطله مانند کاغذ به وجود می آید زیرا ضرورتی وجود ندارد که در حین چاپ تنظیماتی صورت گیرد.
  • از آنجایی که در چاپ دیجیتال از پلیت استفاده نمی شود، دستگاه چاپ دیجیتال می تواند در هر دور چاپ تصویر و متن متفاوتی را چاپ نماید.



کاربرد چاپ دیجیتال


در چاپ دیجیتال به دلیل حذف پلیت و چاپ مستقیم از طریق کامپیوتر بر روی کاغذ و امکان کالیبراسیون پرینتر چاپ دیجیتال، نمی توان در تیراژ محدود با هزینه ی پایین عملیات چاپ را انجام داد. از این رو چاپ دیجیتال برای مصارفی از جمله تهیه ی نمونه و یا چاپ محصولات با تعداد کم و سرعت بالا کاربرد فراوانی دارد. با دقت به میزان هزینه ی تمام‌ شده جهت چاپ دیجیتال و سرعت چاپ، می توان نتیجه گرفت که چاپ دیجیتال فقط برای چاپ در تیراژ محدود مناسب و مقرون به ‌صرفه است. البته از سال ۲۰۱۰ به بعد در چاپ دیجیتال فناوری های جدیدی به کار برده شد که توانسته بسیاری از محدودیت ‌ها را در جهت بهبود سرعت و هزینه های چاپ از میان بردارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.